OMA Huoleton -sopimusten energiamaksuihin muutoksia

Tiedote 1.12.2018

Lännen Omavoiman toistaiseksi voimassaolevien OMA Huoleton -sopimusten energiamaksut nousevat 1.1.2019 alkaen kolmeksi kuukaudeksi. Muutoksen vaikutus vuosikustannuksiin on keskimäärin noin neljä prosenttia.

Korotuksen syynä on vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen korkea markkinahinta, mikä johtuu kuluvan vuoden normaalia matalammasta sademäärästä sekä korkealla pysyneistä raaka-aineiden ja päästöoikeuden hinnoista. Kyseisen jakson markkinahinta on tällä hetkellä noin 30 % korkeammalla kuin vuonna 2018 vastaavana aikana toteutunut markkinahinta.

OMA Huoleton -sopimusten energiamaksun hinnankorotus on markkinahinnan nousua pienempi. OMA Huoleton -sopimusten hinnat pysyvät korotuksen jälkeenkin maan keskiarvon tasolla. Energiamaksut laskevat takaisin nykyiselle tasolle automaattisesti 1.4.2019 alkaen.

Hinnankorotuksen vaikutukset tyypillisillä sähkönkäyttäjillä:

• kerrostalo (2000 kWh/vuosi)
    noin 0,5 euroa kuukaudessa
  • omakoti- tai rivitalo (5000 kWh/vuosi)
    noin 1 euro kuukaudessa
  • sähkölämmitteinen omakotitalo (18 000 kWh/vuosi)
    noin 4 euroa kuukaudessa
Tuote
Hinnat sis. alv 24%
Energiamaksut
1.1.2019 - 31.3.2019
Energiamaksut
1.4.2019 alkaen
Perusmaksut
(1x25 A - 3x63 A)
ei muutoksia
OMA Huoleton Yleis 6,98 snt/kWh 5,98 snt/kWh 3,95 e/kk
OMA Huoleton Kausi     4,95 e/kk
-talviarkipäivä 7,58 snt/kWh 6,58 snt/kWh
-muu aika 6,58 snt/kWh 5,58 snt/kWh
OMA Huoleton Yöpäivä     4,95 e/kk
-päivä 7,58 snt/kWh 6,58 snt/kWh
-yö 6,18 snt/kWh 5,18 snt/kWh

Hintamuutos ei koske aiemmin tehtyjä määräaikaisia sähkösopimuksia, joiden hinta on sopimusjakson ajan kiinteä. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa OMA Huoleton -sopimus hintamuutoksen johdosta.

Lisätietoja hinnanmuutoksesta ja tuotevaihtoehdoistamme saat kaikista palvelupisteistämme sekä puhelimitse numerossa (02) 880 0880 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@lannenomavoima.fi.

Omaa Voimaa